نرم افزارهای تحت وب

نحوه کار با google webmaster tools

مریم جلیلوند | دوشنبه, ۲۰ آذر ۱۳۹۶، ۱۰:۲۶ ق.ظ | ۰ نظر

google webmaster tools

گوگل وب مستر تولز ابزاری رایگان و قدرتمند جهت مدیریت سئو سایت و بررسی آماری پیشرفت یا پسرفت سایت است که مستقیما از طرف خود گوگل راه اندازی و پشتیبانی شده است . هر طراح وب سایت حرفه ای ، سایت خود را در گوگل وبمستر و گوگل آنالیتیکس ثبت می کند و روند تغییرات سایت خود را از این طریق کنترل می کند.

سئو سایت

گوگل وب مستر تولز بهترین راه برای یافتن مشکلاتی مانند: افت ناگهانی بازدید سایت و یا حذف وب سایت شما از نتایج گوگل می باشد و روشی کاربردی برای طراحان حرفه ای وب سایت است .

نحوه کار با گوگل وب مستر تولز

برای شروع کار با گوگل وب مستر تولز ابتدا باید یک حساب Gmail داشته باشید .


سئو سایت

سپس به سایت google.com/webmasters/tools  رفته ، آدرس Gmail خود را وارد کرده و لاگین نمایید .

سئو سایت

بعد با زدن دکمه next وارد صفحه زیر می شوید که باید رمز جیمیل خود را وارد کنید .

سئو سایت


وقتی که یوزرنیم و پسورد شما برای وبمستر درست بود وارد صفحه اصلی وبمستر میشوید . در اینجا شما میتوانید وب سایت های مختلفی را با همین اکانت جیمیل خود مدیریت نمایید.


فعال کردن گوگل وب مستر در سایت شما

برای فعال سازی گوگل وب مستر و اتصال آن به وب سایت شما ، شما می توانید یکی از دو روش زیر را استفاده نمایید :


سئو سایت

در حالت Recommended method شما باید فایلی را که در شماره 1 قادر به دانلود آن هستید ، در داخل هاست خود آپلود کرده و بعد دکمه verify را کلیک نمایید .

 بعد یک فایل HTML دانلود می شود که آن فایل را روی پنل هاست خود در قسمت public_Html آپلود کنید. و بعد گزینه Verify را بزنید تا وب سایتتان تایید شود .

در حالت دوم فعال سازی میتوانید به جای آپلود فایل گوگل وبمستر آن را به صورت meta tag در پایین قسمت هد <head> و قبل از اولین بادی <body> کد را پیست نمایید و سپس بر روی گزینه verify کلیک نمایید .

در نتیجه استفاده از گوگل وب مستر را به آن دسته از افرادی که میخواهند وب سایت خود را به صورت تکنیکی کنترل کنند پیشنهاد می کنیم .
  • مریم جلیلوند

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی