نرم افزارهای تحت وب

معرفی افزونه های مهم وردپرس

مریم جلیلوند | دوشنبه, ۲۷ آذر ۱۳۹۶، ۰۹:۳۴ ق.ظ | ۲ نظر

افزونه چیست؟

افزونه ها برنامه های کاربردی هستند که برای ارائه بهتر مطالب و امکانات سایت مورد استفاده قرار می گیرند . به طور معمول در وردپرس شما فقط می‌توانید از امکانات کاملی که در هستۀ آن وجود دارد استفاده کنید.

وب سایت


افزونه ها قابلیت گسترش یا اضافه کردن ویژگی های جدید به یک وب سایت را برای ما فراهم می کنند ، به همین خاطر است که وردپرس محبوبیت خاصی دارد، چون هزاران افزونه وجود دارد و شما می توانید با یک جستجوی ساده افزونه ای که می خواهید را نصب کنید.
در انتخاب و استفاده از افزونه ها همیشه باید این نکات را به یاد داشته باشید که اولا بیهوده به نصب افزونه ها اقدام نکنید. دوما افزونه های خود را همیشه به روز نگه دارید و سوما سعی کنید از افزونه های قابل اعتماد و بهینه استفاده کنید تا وب‌سایت شما دچار مشکل نشود.
نصب کردن و حذف کردن افزونه در وردپرس هم خیلی ساده است که در بخش بعدی در ارتباط با آن توضیح می دهیم.

افزونه ها چطور ساخته می شوند؟

افزونه ها توسط توسعه دهندگانی که به برنامه نویسی php و mysql مسلط هستند ایجاد می شوند و با استفاده از توابع و امکانات هسته وردپرس توسعه پیدا می کنند.

اگر شما هم به زبان های php و mysql مسلط باشید، به راحتی می توانید یک افزونه بنویسید و در وب‌سایت خودتان از آن استفاده کنید یا برای استفاده از بقیه ی کاربران وردپرس به اشتراک بگذارید.

بیشتر افزونه ها به صورت رایگان، و برخی از افزونه ها هم پولی هستند. حق انتخاب با شماست که کدام یک را انتخاب کنید.

برای استفاده از افزونه ها به چند نکته توجه کنید:

  • برخی از افزونه ها کیفیت خیلی خوبی دارند و برخی دیگر کیفیت و کارایی لازم را ندارند.
  •  آخرین به روز رسانی افزونه را ببینید که آخرین به روز رسانی آن کی بوده است.
  •  آیا با آخرین نسخه وردپرس سازگاری دارد یا نه؟
  •  کاربران دیگر چه امتیازی به آن داده اند.

همان طور که گفتیم نصب بیش از اندازه پلاگین ها می تواند سایت شما رو کند کند، بنابراین از پلاگین هایی استفاده کنید که به آن ها نیاز دارید و ما‌بقی را حذف کنید.

نکته مهم:  از هر سایتی پلاگین دانلود نکنید مگر اینکه سایت معتبری باشد، سعی کنید افزونه‌ها را از مخزن وردپرس دانلود کنید.

افزونه های ضروری برای هر وب سایت وردپرسی

در وردپرس افزونه های زیادی وجود دارد که چهار‌چوب خالی وردپرس را پر می کنند. موضوع مهمی که برای افرادی که می خواهند تازه سیستم وردپرس را نصب کنند و با آن کار کنند، نصب افزونه هایی است که برای هر وب سایتی که با وردپرس می خواهند راه اندازی کنند، ضروری است و باید نصب شود.

افزونه Image optimization

وب سایت

اگرچه اهمیت دادن به متون وب سایت برای سئو سایت با ارزش است، اما اهمیت ندادن به تصاویر، سئو سایت ما را پایین می آورد. تمام توسعه دهندگان وب سایت ها به سمتی می روند که صفحات وب سایت خود را با کمترین زمان بارگزاری به کاربران نمایش دهند.
یکی از مهمترین بخش هایی که موتور های جستجو دنبال آن هستند راضی نگه داشتن کاربران خود است، پس سایت هایی با سرعت بارگزاری سریع تر را در فهرست های بالاتر خود قرار می‌دهند.
حال فرض کنید وب سایت شما راه اندازی شده و قصد بهینه سازی تصاویر را دارید؛ آیا باید تصاویر را دانلود کنید و دوباره آپلود کنید؟ آیا راهی بهتر وجود ندارد؟ در پاسخ به سوال اول باید بدانید که حجم تصاویر شما ممکن است بیش از چند گیگا بایت باشد که این کار زمان‌بر است  و در پاسخ به سوال دوم اینکه همیشه راه بهتری وجود دارد.
در وردپرس پلاگین هایی برای بهینه سازی تصویر ساخته شده اند که یکی از آنها پلاگینwp-smushitمی باشد.
پلاگین WP‌Smush  به وسیله بهترین آنالیزگرهای وب سایت توصیه شده است و به وسیله آن می توانید تصاویر وب سایت خود را به صورت خودکار در اندازه دلخواه تنظیم کنید. گاهی هنگام تعویض یک پوسته در وب سایتتان، ممکن است تصاویر در وب سایت به شکل درستی نمایش داده نشوند.
به وسیله پلاگین wp-smushit می توانید تصاویر سایت را بهینه کرده و برای تصاویر با اندازه وب (معمولا ۱مگابایت و کمتر) بهینه کنید.
ویژگی ها
  •  بهینه سازی تصاویر با تکنیک های پیشرفته فشرده سازی (compress).
  •  پردازش تصاویر با فرمت های JPEG, GIF و PNG
  • پردازش غیر همزمان تصاویر برای سرعت بیشتر هنگام آپلود تصاویر
  • دسترسی به صورت جداگانه به تصاویر یا دسترسی به ۵۰ فایل در یک زمان
  •  بهینه سازی تصاویر برای اندازه وب (web-sized)
  • تاثیر بر رتبه سئو سایت با کم کردن حجم بسیاری از تصاویر
  •  تاثیر بر رتبه موتور های جستجو
  • تاثیر بر سایت Gtmetrix (GTmetrix یک سایت کارآمد جهت تست و آنالیز سرعت بارگذاری وب سایت است که به بررسی لودینگ و پارامترهای مختلف که در سرعت بارگذاری وبسایت تاثیرگذار هستند، می پردازد)
  • افزایش سرعت سایت

افزونه visual form builder

وب سایت

بعضی از وب سایت ها هستند که از شما درخواست شرکت در نظرسنجی را دارند ، این وب‌سایت ها این کار را از طریق فرم های متنوعی که در وب‌سایتشان ایجاد می کنند، انجام می‌دهند.
با استفاده از افزونه Visual form builder می توانید فرم های متنوعی را در وب‌سایت خود ایجاد کنید. با این افزونه به کاربران خود امکان ایجاد بازخورد  را در مورد وب‌سایت خود می دهید که واقعا امری مهم است. اگر سایتی این کار را نادیده بگیرد بعد از مدتی با بی اعتنایی کاربران وب‌سایت خود مواجه می شود.

افزونه Send email only on reply to my comment

وب سایت

افزونه Send email only on reply to my comment افزونه ای کارآمد و پیشرفته است که با تنظیمات مختلف، مدیر و کاربر را در اطلاع رسانی به موقع در زمان دریافت دیدگاه های جدید کمک می کند.
این افزونه تقریبا کامل ترین افزونه در زمینه ارسال ایمیل اطلاع رسانی نظرات وردپرس است که امکانات خیلی زیادی را به کاربر میدهد. مهم ترین قسمت این افزونه اضافه کردن گزینه هایی به فرم نظرات است که خود کاربر می تواند تعیین کند که به چه صورت ایمیل به او ارسال شود.
علاوه بر افزودن امکان انتخاب کاربر که در چه صورت به او ایمیل فرستاده شود، یک صفحه ی مدیریت هم برای اشتراک های کاربر میسازد که کاربر در آن صفحه می تواند تمامی اشتراک‌هایش را در مطالب مختلف ببیند و مدیریت کند و اگر از اشتراکی خوشش آمد، آن را حذف یا ویرایش کند.
 همچنین صفحه مدیریت پیشرفته تری را هم در اختیار مدیر سایت قرار می دهد تا توسط آن تمامی کاربرانی که مشترک نظرات شدند را ببیند (ایمیل کاربران نمایش داده می شود).

افزونه Akisment

وب سایت


وقتی وردپرس را نصب می کنید سه افزونه به صورت پیش فرض روی وردپرس نصب می شوند که یکی از آن ها افزونه Akismet است. افزونه Akismet افزونه ای برای جلوگیری از از ارسال اسپم و دیدگاه های هرز در بخش نظرات وردپرس است.
هرگاه یکی از مدیران سایت های وردپرس یک دیدگاه را به عنوان اسپم شناسایی کند، Akismet متوجه این موضوع شده و این دیدگاه را در بقیه وب سایت ها بصورت اسپم ثبت میکند.

افزونه Wordfence

وب سایت

افزونه wordfence یک افزونه امنیتی وردپرس است که باعث افزایش امنیت وب سایت شما می شود. و از وب سایت شما از خطرات امنیتی از جمله هک، بدافزارها، حملات DDOS و brute force محافظت می کند.
این افزونه مانع از ورود درخواست های مشکوک به وب سایت شما می شود. این افزونه هم چنین به شما کمک می کند که سایت های وردپرسی هک شده را از هر گونه هک و خطر امنیتی پاک سازی کنید.

افزونه Backwpup-free

وب سایت


یکی از بهترین افزونه هایی که برای تهیه نسخه پشتیبان از وب سایت خود می توانید از آن استفاده کنید، افزونه Backwpup-free است.
این افزونه دارای دو نسخه ی رایگان و پریمیوم است ولی امکانات نسخه ی رایگان آن، برای کارهایی که ما در نظر داریم انجام دهیم، کاملا کافی و عالی است.
برخی از امکانات این افزونه عبارتند از :

  • پشتیبان گیری از دیتابیس
  • ایجاد خروجی XML از وردپرس
  • پشتیبان گیری از پلاگین های نصب شده
  • بهینه سازی دیتابیس
  • بررسی و تعمیر دیتابیس
  • پشتیبان گیری از فایل ها
  • قابلیت ذخیره فایل های پشتیبان در پوشه ی دلخواه، ارسال به FTP، ارسال به دراپ باکس، Microsoft Azure, RackSpaceCloud, Amazon S3 و …
  • ارسال فایل های پشتیبان از طریق ایمیل
  • پشتیبانی از شبکه وردپرس چند سایته
  • و بسیاری امکانات دیگر …

افزونه W3 Total cache

وب سایت


این افزونه سرعت سایت شما را بالا می برد.

قبل از نصب افزونه W3 Total Cache ، باید مطمئن شوید که تمام افزونه های کش دیگر (مانند WP Super Cache) را حذف کرده اید. اگر شما قبل از نصب این کار را انجام ندهید، این افزونه در هنگام فعال سازی دچار مشکل خواهد شد.

  • مریم جلیلوند

نظرات  (۲)

سپاس از مطلب خوبتون
به به . احسنتم خانم جلیلوند . بسیار عالی . چه پیشرفتی کرده وبلاگتون . اصن بهتون حسودیم شد. از همکارتون خانم سیمیاری چه خبر؟ انشالله هر جا هستید موفق و پیروز باشید .

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی